Pages

English Português

Apr 15, 2013

Heart-Shaped Book-Marker



My father always says that a good book has to be thick enough to stand on its own. My father is a wise man, and before I became his best arguer, as a kid I was always eager to agree with him. However, I couldn't on this point. I had read plenty of wonderful books that perhaps had the inner strength to stand straight, but no physical robustness to match it. And I loved these books too much to agree with my dad.

When I read a good book, my whole self is committed to it. I become a slow reader. I long to absorb each descriptive word and the beauty of the phrases that fill my soul with their meaning. I stop often to travel away in my imagination and create or adjust the places and characters before I can continue unraveling their stories. I read the same page over and over, until my imagination catches up to my standards. I carry this whole world with me everywhere, for as long as these magical pages will last.

When I am done, a profound sense of nostalgia takes over me and I miss it to the point of loneliness. With the turn of a page, these characters and places are no longer there. Sometimes they visit me in my dreams in continued adventures, or sometimes they emerge in random moments to remind me that they have become part of who I am and have taught me much along the way. Books stretch the barriers of time and space, allowing us to live from three thousand years of history, through the present and far into the future; to see from the corner of our eyes to the farthest corners of the world. It gives us super powers. How else could we actively participate in so many stories and be in so many places?

A good book should be thick enough to stand on its own, or else we miss it too much too soon. A good book, we don't want it to ever end.

So, for all these books I've given my heart to, here is this week’s project:

Heart-Shaped Book-Marker

For this little treat, I used nothing more than stiffened fabric (see this post on how to stiffen fabric), embroidery thread, needle, pen and scissors.  

With a pen, draw a heart. The sides should be mostly straight and the tip should form a 90o angle (same as the corner of a page). 


Cut two perfectly symmetrical hearts and sew them together with embroidery thread. A few running stitches along the straight sides of the hearts are enough. Plan your stitching so as to leave the knot inside, between both hearts.





 

Now, go read! And next time you need to pause, leave your heart there, holding that page.



Meu pai sempre diz que um bom livro é aquele suficientemente grosso para ficar em pé. Meu pai é muito sábio, e antes de eu me tornar sua mais ávida argumentadora, quando criança eu estava sempre anciosa por concordar com ele. No entanto, nesse ponto eu não podia. Eu havia lido tantos livros maravilhosos que sem dúvida tinham a força interior para ficar de pé com imponência, mas lhes faltava a robustez física para tanto. E eu amava esses livros demais para concordar com meu pai.

Quando eu leio um bom livro, eu me torno plenamente comprometida. Eu passo a ler devagar. Eu me esforço para absorver cada palavra descritiva e a beleza das frases que enchem minha alma com suas mensagens. Eu paro com frequência para viajar por minha imaginação e criar ou ajustar os lugares e personagens, antes de seguir desvendando suas histórias. Eu leio a mesma página muitas vezes, até a minha imaginação se equiparar a minhas exigências. Eu carrego esse mundo comigo por toda parte, pelo tempo que durarem suas páginas.

Quando termino, um profundo sentimento de nostalgia toma conta e a falta chega ao ponto da solidão. Com o virar de uma última página, esses personagens e lugares desaparecem. Às vezes, eles me visitam em sonhos e me contam novas aventuras; ou emergem em momentos inesperados para me recordar que eles se tornaram parte de quem eu sou e me ensinaram muito em nossa trajetória. Livros esticam o tempo e o espaço; nos permitem viver três mil anos de história, passando pelo presente e seguindo até o futuro mais distante; nos ajudam a ver desde o canto dos nossos olhos até os mais remotos cantos do mundo. Livros nos dão super-poderes. De que outra forma poderíamos participar ativamente de tantas histórias e estar em tantos lugares?

Um bom livro deve ser suficientemente grosso para ficar em pé - ou deixará saudade muito cedo. Um bom livro, não queremos que acabe jamais. Eu sou bastante exigente com livros e bons livros nem sempre vêm com frequência. Porém, felizmente, há sempre muitos na fila, esperando para ganhar nossos corações e nos acompanhar em muitas outras aventuras.

Então, o projeto dessa semana é em homenagem à todos aqueles livros aos quais entreguei meu coração:

Marcador de Livro em Formato de Coração

Para esse pequeno projeto, utilizei apenas tecido engomado (veja esse post para instruções de como engomar), linha de bordado, agulha, caneta e tesoura.

Com uma caneta, desenhe um coração. As laterais devem ser retas e a ponta do coração deve formar um ângulo de 90o (o mesmo que a quina da página). 


Corte dois corações idênticos (pode cortá-los ao mesmo tempo) e costure um no outro com apenas alguns pontos em linha de bordado. Planeje seus pontos para garantir que os nós de início e fim fiquem escondidos dentro do coração.





 

Agora, é hora de ler! E da próxima vez que precisar fazer uma pausa, deixe seu coração ali, marcando aquela página.


No comments:

Post a Comment